Fotoğraf: Sezen Yalçınkaya

o timsahlar ölü salak kadın ...

neden olmasın ....sen söylersen farklı olur ..sen söylersen güzel olur...sen çiçekleri kulak arkası yapmışsın bak bunu da biliyorum ...sen söylersen daha bir can kulağıyla dinler herkes ...herkes anlattı ama kimse senin gibi değil yahu ...hem de gerçekten...ama sen söylersen güzel olur...böyle heyecanla dizlerimin üstüne çökmüşüm yeni masal anlatıcısını bekliyor gibiyim..o gelecek büyük taşa sırtını yaslayıp heybesinden bana masal okuyacak ...sonra o suyundan içirecek ..hani su bellediklerimizden ötede duran o suyu..sonra ben nehre gireceğim ..bir suda iki kere yıkanacağım hem de..ganj ..missisipi...nil ölecek bana …neden olmasın sen söylersen gerçekten farklı olur…öyle gelişigüzel bir şey de değil bu..hani şimdi tüm timsah derisi çantalardan timsahlar ayaklansa..yeter diye bağırsalar…”artık yeter”…o zaman anlayabilecekler mi anlamaları gerekenlerin sessizliklerini…yok yok sakın kanma şimdi..o timsahlar ölü salak kadın…o timsahlar senin çantanı süslemek için varlar..kadın kısmı anlamaz deme basbaya anlamışsın işte…ama sen söyle yine de sen söylersen farklı olur güzel olur hiç bilmez miyim…akvaryum hazır hadi..astral seyahatlere ne kaldı ki şunun surasında…hem bak pencere kenarı aldım sana tam da istediğin gibi ..minder falan da verirler…oh mis…ama muavinin uzattığı kolonyayı almamazlık etme yoksa yolcuğun kabul olmaz lanetlenirsin…ne dedin duyamadım ..ah canım kolonya kalmadı mı artık…şişelerde kolonya yerine kolonyalı mendil mi veriyorlar ..hadi ya o zaman onların yolculuğu kabul olmaz..hem bak bu yol değil..bu gidiş hiç yola benzemiyor..ne gereği var şimdi bunun…hem nereden çıktı şimdi kolonyalı mendil…ben sana sadece o bilindik kolonyadan bahsettim ..hani şişeden olan PE RE JA..babam alırdı bunlardan..hem yaz günleri dolaba koyup bekletirdi..soğuk soğuk olsun diye..yüzünü sardıkça kolonyanın serin havası ,havası değişirdi kendini bulurdu…kendine gelir gibi olurdu…yumurtaların yanında bir şişe kolonya..domateslerin yanında bir şişe kolonya..ah anons geldi… dediğim gibi sen söyle sen söylersen gerçekten farklı olur..hadi gitme zamanı dediklerimi harfiyen yap..a sana köle b sana kurban…c zaten hiç yok…kıvrılmış halini görmüyor musun… hadi artık siktir git..!



Murat Uyanık

1 yorum:

ürk dedi ki...

bu ayrımcılık değil, yada dokunulan ilk yerde derimi bırakırım. iskelet kasları mı sevebilecekler mi? bu ayrımcılık değil, ne ayrımcılık değil? iki kümenin kesişimden bahsettiler. yada elemanlarını tanıtıyorlardı. her birine bir isim vermişler, A-B-C. boş kümeden fazlasını göremedim. kelime doğrulamam gerekecek bu yorum için, hepsini hiçliğe süpürürken. üzerinde durduğun zemini reddetmek, evet evet. kaşık yok. yok olduğunu bilirsem bükebilirim. kelime ve içeriğini. dokunulduğu ilk yerde derimi bırakacağım ve çantalar dolusu başka şeyler. bronşlar ya şişecek ya da, boşver dedim dişlerim dökülürken. boşver.