Fotoğraf: Sezen Yalçınkaya

Virgül

alışmalı yalnızlığa

zor olsa da alışmalı
hani kenetlenecek bir ele en çok ihtiyaç duyduğunda ellerin
yapayalnız kalırsın ya
kimsesiz tek başına…
hani üşürsün ya
işte o zaman çekilip iki kişilik bir koltuğun bir ucuna
perdeyi sıyırmalı…
senden uzak ve senden mutlu kalabalıklara bakmalı…
avucuna düşmeli yağmur damlaları…
sen elinde çayın- tek arkadaşın- sohbet ederken duvarlarla
biraz su taşımalı avuçların yaralarına…

yağmur yağmalı kalbine
bir sağanak inmeli hem de
sonra toplayıp içine bütün acıları buharlaşmalı su damlaları
sen seyrederken kalabalıkları
öyle tek başınayken
üşürken

kalkıp bir şarkı söylemeli içinden
bir tane daha
    bir tane daha…
 belki yollara düşer
her şarkıda bir keder…

vazgeçişlerle dolu hayatlar
bizi hiç unutmayacak bir bu şehir var
şehirler güzel
güzel şehirler
bir gün onlar da gidecekler
ama şarkılarımız kokumuz sinecek sokaklarına
isteseler de bizi üstlerinden silemeyecekler

alışılmıyor işte,
olmuyor
dayanılacak gibi değil bu karanlık
her gün bir ton yalnızlık
kırık vazolar!
vazolar dolusu kırık !
milyonlarca iğne batırıyor kalbime
bu tek başınalık





yoruldum
sünger kalbim gözyaşlarımla ağırlaştı
cam oldu
düştü defalarca kırıldı
zamanlar birbirine girdi
bahar nerede kaldı?

siyah
simsiyah geceler
hakaret bile edilmiyor
öyle zarif ki kederler…

ama gidiyorum ben
kederleri salıp
sevgileri saklayıp
kendimi yarım kalmış bir hikayede
bırakıp gidiyorum

geliyor musun?

yoksa alışmalı mıyım bu yalnızlığa
böyle tek başımayken
üşürken
başlamalı mıyım şarkı söylemeye içimden…
                 
                          ***

şimdi ben
bir yazlık kasabada
ay ışığıyla denizin aşkını seyrediyorum
sivrisinekler öpüyor tenimden
çok sıcak
üşüyorum
her gün biraz ölüp biraz yalnız kalıyorum

ama

bir virgül bulabilirsem
seninle düşlerim arasına girecek
her şey düzelecek

alışacağım yalnızlığa

bir de gece olmasa
seni seviyorum demese deniz aya
böyle yürekleri sağır edercesine
demese…

izin vermedin ya seni sevmeme bile
yasak dedin ya
cezası bir kalp…

merak etme
en kısa zamanda bir virgül bulacağım
bir de gece olmasa
öpüşmese denizle ay
inan,
hiç aklıma gelmeyeceksin…


özge özen
28.07.2007









Hiç yorum yok: